برخورد با مراکز سازمان‌یافته سقط جنین در کشور

 

دادستان کل کشور با بیان اینکه حفظ نیروی انسانی یکی از ارکان مهم در نظام اسلامی است از مقابله با اقدام غیر قانونی و غیر شرعی سقط جنین در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آمادای؛ دادستان کل کشو در مراسم تکریم و معارفه دادستان همدان با اشاره به اینکه متاسفانه این اقدام در برخی شهرها به صورت سازمان یافته انجام می‌شد و مراکزی هم کشف شده است، خطاب به دادستان همدان افزود: ماموریت جدید شما در دادستانی افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضائی با تکریم مراجعه کنندگان به دادسرا‌ها و محاکم قضائی است، چرا که این موضوع از جمله سیاست‌های اصلی دستگاه قضائی برای افزایش اعتماد عمومی است.

حجت الاسلام والسلمین موحدی افزود: ماموریت دیگر دادستان همدان مطالبه اجرای قانون جوانی جمعیت از دستگاه‌های متولی و جلوگیری از ایجاد مراکز سقط جنین سازمان یافته و برخورد با این مراکز است.

او همچنین تاکید کرد: دادستان‌ها موظفند با رصد انجام وظایف و تکالیف مدیران در حوزه‌های مختلف، از سرمایه‌های انسانی کشور و نسل مولد و محرک صیانت کنند.

دادستان کل کشور گفت: دادستان‌ها باید ضمن برخورداری از روحیه جهادی، دارای بصیرت و زمان شناسی باشند و قادر به تحلیل مسائل تاثیر گذار بر حوزه ماموریت و مسئولیت خود باشند تا مسائل حاشیه‌ای بر متن غلبه نکند.

حجت الاسلام والسلمین موحدی افزود: دادستان‌ها در آستانه سال نو، طرح‌های ارفاقی را در مورد زندانیانی که آزادی آنان خللی به امنیت و آرامش مردم و جامعه وارد نمی‌کند اجرا و زمینه آزادی آنان را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان هم اجرای قاتون و عدالت را از جمله انتظارات جدی مردم از دستگاه قضائی دانست و گفت: در اجرای عدالت و قانون باید به برآیند و حواشی سیاسی و اجتماعی آن هم توجه شود.

حجت الاسلام والسلمین شعبانی موثقی افزود: عادی انگاری در رسیدگی به پروند‌ها برای دستگاه قضائی بسیار مضر است.

استاندار همدان هم گفت: در هم تنیدگی برخی قوانین اجرای آن را برای مجریان و مدیران سخت کرده است و موجب شده، قدرت، جسارت و شجاعت از مدیران گرفته شود.

علیرضا قاسمی فزراد افزود: انتظار است دستگاه قضائی در این زمینه از مدیران اجرایی حمایت کند.

محمدی مهر، رییس کل دادگستری استان همدان هم گفت: دادستان‌های قدیم و جدید همدان افراد متدین، متهعد و برخوردار از روحیه انقلابی هستند.

حمیدرضا حاجی بابائی، نماینده مردم شهرستان‌های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی هم، از اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای دیه افراد معسر و نیازمند در قانون بودجه سال آینده کشور خبر داد و گفت: ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار هم برای کار‌های فرهنگی تخصیص داده شده است.

در این مراسم از خدمات حسن خانجانی موقر قدردانی و نجفی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب همدان معرفی شد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *