اشتغال ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در بخش کشاورزی استان همدان

اشتغال ۲ هزار

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ اشتغال در بخش کشاورزی استان در سال جاری ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری آمادای، احمد قدیمی افزود: ۱۱۰ درصد از سهمیه اشتغال توسط جهاد کشاورزی استان در سال جاری محقق شده است.

او با بیان اینکه این میزان اشتغال طبق برنامه‌ریزی و تقسیم بندی شهرستانی متناسب با ظرفیت‌ها عملیاتی شده است تصریح کرد: توجه به زیربخش‌های مختلف از جمله گلخانه‌ها، صنایع تبدیلی و توسعه واحد‌های دام و طیور همچنین پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون از راه‌های تحقق سهمیه اشتغال استان است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر احیای واحد‌های غیر فعال و نیمه فعال که زمینه اشتغال مولد را فراهم کرده است، گفت: در کنار دستیابی به آمار کمی اشتغال، کیفیت شغل‌های به وجود آمده نیز در دستور کار بوده است.

احمد قدیمی توجه به اشتغال پایدار و داشتن بیمه را از مهمترین کار‌های صورت گرفته در این حوزه دانست و افزود: آموزش متقاضیان کار در حوزه کشاورزی و توجه به اصل مهارت از برنامه‌های مدنظر سازمان است به طوری که به صورت هدفمند اجرایی و عملیاتی می‌شود.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *