سهم ویژه اعتبارات سفر ریاست جمهوری به بافت تاریخی همدان

معاون میراث فرهنگی همدان گفت: در راستای ثبت جهانی هگمتانه، سعی کردیم بخش زیادی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری را صرف مرمت بافت تاریخی همدان کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آمادای؛ اتابک صفری افزود: این اعتبار صرف مرمت بناهای واجد ارزش، کاروانسراها و بخش‌هایی از بازار همدان می شود.

او از آمادگی همدان برای حضور ارزیابان یونسکو خبر داد و گفت: با وجود اینکه در مرمت بافت تاریخی شهر وظیفه میراث فرهنگی بیشتر نظارتی است، اما سعی کردیم امسال به لحاظ ثبت جهانی هگمتانه و اهمیتی که دارد اعتبارات را به این سمت سوق دهیم.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه مرمت اضطراری بناهای تاریخی و مذهبی داخل بافت مرکزی شهر مد نظر قرار گرفت، تأکید کرد: مرمت راسته حاج صفرخان با ۳۰۰ میلیون تومان، مرمت راسته حسین‌خانی، مرمت ابتدای کوچه استر با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان و مرمت کلیسای یهودی‌ها با یک میلیارد تومان از جمله اقدامات انجام شده است.

وی مرمت کاروانسرای قلمدانی با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان، کاروانسرای گلشن با اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان، طبقه فوقانی عمارت جهانی با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان و مرمت پنج بنای تاریخی به شکل مشارکتی هر کدام با ۲۰۰ میلیون تومان را از دیگر اقدامات برشمرد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *