تزریق واکسن کرونا در استان همدان از سه میلیون دُز گذشت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تاکنون سه میلیون و ۸۴۹ دُز واکسن کرونا برای جامعه هدف در این استان تزریق شده است.
به گزارش پایگاه خبری آمادای، فاطمه ترکمان اسدی گفت: از مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان، یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۸۱۸ نفر دُز اول و یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۳۶۲ نفر دُز دوم و ۴۷۳ هزار و ۶۶۹ نفر نیز دُز سوم (یادآور) را دریافت کرده اند.

وی افزود : تاکنون ۷۵.۳ درصد جامعه هدف طرح ملی واکسیناسیون در استان همدان دُز اول، ۶۵.۹ درصد دُز دوم و ۲۶.۵ درصد دُز سوم یا یادآور را تزریق کرده اند.

ترکمان اسدی با بیان اینکه بیشترین میزان تزریق واکسن دُز اول مربوط به شهرستان‌های درگزین با ۸۱.۹ درصد و رزن با ۸۰.۱ درصد است تصریح کرد : اسدآباد با ۸۰ هزار و ۴۲۱ دُز، همدان ۵۳۲ هزار و ۲۴۱ دُز، نهاوند ۱۳۱ هزار و ۶۷۱ دُز، ملایر ۲۱۶ هزار و ۱۳۵دُز، کبودرآهنگ ۹۸ هزار و ۳۵۴ دُز، فامنین، ۲۸ هزار و ۸۶۶ دُز، درگزین ۳۱ هزار و ۱۹۵ دُز، رزن ۵۸ هزار و ۲۳۸ دُز، تویسرکان ۸۰ هزار و ۶ دُز و شهرستان بهار با تزریق ۹۰ هزار و ۶۹۱ دُز در رده‌های بعدی قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد : همچنین یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۳۶۲ دُز واکسن کرونا در نوبت دوم در این استان تزریق شده که سهم شهرستان اسدآباد ۶۸ هزار و ۱۷ دُز، همدان ۴۷۶ هزار و ۹۱۴ دُز، نهاوند ۱۱۶ هزار و ۳۴ دُز، ملایر ۱۸۸ هزار دُز، کبودرآهنگ ۷۹ هزار و ۳۱۶ دُز، فامنین ۲۵ هزار و ۵۲۸ دُز، درگزین ۲۶ هزار و ۸۴۸ دُز، رزن ۴۸ هزار و ۶۴۹ دُز، تویسرکان ۶۹ هزار و ۷۴۶ دُز و شهرستان بهار ۸۰ هزار و ۳۱۰ دُز است.

ترکمان اسدی گفت : در عین حال ۳۰ هزار و ۳۰۵ دُز واکسن نوبت سوم (یادآور) در شهرستان اسدآباد، ۱۹۶ هزار و ۷۷۸ دُز در همدان، ۴۶ هزار و ۲۵۷ دُز در نهاوند، ۷۲ هزار و ۶۲۲ دُز در ملایر، ۲۸ هزار و ۸۴۰ دُز در کبودرآهنگ، ۹ هزار و ۸۴۴ دُز در فامنین، ۱۱ هزار و ۳۹۴ دُز در شهرستان درگزین، ۱۸ هزار و ۵۵۷ دُز در رزن، ۲۹ هزار و ۹ دُز در تویسرکان و ۳۰ هزار و ۶۳ دُز در بهار تزریق شده است.

خدمات واکسیناسیون در ۸۱ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون استان همدان ارائه می‌شود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *