بهره برداری از ۳۷ طرح راهداری استان همدان به مناسبت دهه فجر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، ۳۷ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با ۹۹ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری آمادای، صفر صادقی راد در گفتگویی به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر ۱۴۰۰ اظهار داشت: همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ۳۷ طرح شامل ۱۶ کیلومتر ایجاد حفاظ میانه جاده (نصب نیوجرسی)، اجرای روکش آسفالت به طول ۶۹ کیلومتر، نصب سامانه روشنایی و تعریض ۲ دهانه پل، ۲ مورد باسکول محور کج، نصب یک دستگاه دوربین ثبت تخلف و بهره برداری از یک مجتمع خدمات رفاهی جاده‌ای در استان همدان می شود.

وی اظهار داشت: در حوزه راهداری، ۵۳۳ نفر نیرو در ۳۴ راهدارخانه استان و با به کارگیری ۳۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین راهداری در محورهای استان آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

صادقی راد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، برای ۱۴۰ کیلومتر از محورهای استان روکش آسفالت، ۴۳ هزار متر مربع لکه گیری، امضای قرارداد اجرای ۵۰ کیلومتر ایجاد حفاظ میانه جاده (نصب نیوجرسی)، خط کشی به طول یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر، تعریض و ساخت ۳۰ پل و نصب تجهیزات روشنایی برای ۲۲ کیلومتر در ۱۳ تقاطع استان عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سه دستگاه لودر جدید خریداری و به ناوگان راهداری در سه شهرستان استان اضافه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به اینکه برای اجرای طرح زمستانی، بیش از ۸۰ هزار تن ماسه و نمک در انبارهای راهداری استان همدان ذخیره شده، تصریح کرد: حدود ۳۲ هزار تن ماسه و نمک طی ۲ ماه گذشته به منظور جلوگیری از انسداد و بازگشایی احتمالی راه‌ها، بر سطوح جاده‌های استان پاشیده شده است.

وی تاکید کرد: همه خودروها تا پایان طرح زمستانی برای تردد در محورهای استان باید زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی، لباس گرم و مواد غذایی لازم و ضروری را همراه داشته باشند.

صادقی راد گفت: ۱۰۰ شرکت حمل و نقل کالا و ۵۰ شرکت مسافربری در حوزه حمل و نقل استان همدان خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون تن کالا در ۱۰ ماه گذشته از استان همدان جا به جا شده است، افزود: کالای سیمان و کلینکر (مواد اولیه تولید سیمان) با حجم ۲ میلیون تن، بیشترین حجم جابه‌جایی را از استان همدان به سایر نقاط کشور داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه استان همدان ۳۰ هزار راننده حرفه‌ای پایه یک دارد، ادامه داد: در این مدت ۲۷ هزار کامیون برای جا به جایی کالا از استان همدان به بنادر جنوبی کشور اعزام شده که حجم کالاهایی همچون فرآوره‌های نفتی، مواد معدنی، کشاورزی و نهاده های دامی بیشتر است.

وی تاکید کرد: در ۱۰ ماه گذشته نزدیک به ۳۰۰ هزار سفر با جابه‌جایی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار مسافر با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، توسط ناوگان مسافربری استان صورت گرفته است.

صادقی راد افزود: استان همدان ۳۸ مجتمع خدمات رفاهی بین جاده ای فعال، ۱۵ مجتمع در حال ساخت و ۲۰ مجتمع در دست استعلام دارد.

وی اظهار داشت: در ۱۰ ماهه امسال، ۱۶۲ میلیون تردد با سرعت متوسط بین ۸۳ تا ۸۵ کیلومتر در ساعت در محورهای مواصلاتی استان همدان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: محور سه راهی بهار به همدان با تردد نزدیک به ۲۰ میلیون تردد معادل ۱۲ درصد، بیشترین حجم تردد خودرو در استان همدان را داشته است.

وی ادامه داد: ۱۶ میلیون خودرو در این مدت در استان همدان ورود و خروج داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۹ درصد (معادل ۲ میلیون خودرو بیشتر) افزایش یافته است.

صادقی راد تصریح کرد: ۶۶ دستگاه دوربین کنترل سرعت در استان همدان نصب شده و ۳۱ دستگاه دیگر نیز در حال نصب است که تاثیر ارزشمندی در افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۸ سامانه دوربین نظارت تصویری، ۷۶ سامانه تردد شمار و چهار دستگاه سامانه توزین در حال حرکت در سطح استان همدان فعال است.

این مسئول تاکید کرد: رانندگانی که قصد تردد در محورهای استان را دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های استان و کشور با سامانه تلفنی ۱۴۱، پایگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل راهداری و جمل و نقل جاده ای استان همدان افزود: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده های استان درحال اجرا و امسال ۲۰ مدرسه در استان همدان ایمن شده است.

وی گفت: سرقت تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی و تجهیزات گارد ریل در استان همدان به ماهانه ۶ هزار مورد رسیده است که با اقدامات خوب مراجع نظامی و قضایی این آمار در حال کاهش است.

صادقی راد تاکید کرد: این علائم اموال بیت المال است و به مردم تعلق دارد و از هم استانی ها می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه سرقت موارد را به شماره تلفن های ۱۴۱ و ۱۱۰ اطلاع دهند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *