صدور مجوز خرید و راه‌اندازی خط تولید کشتار مرغ

مدیر‌عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان گفت: مجوز خرید و راه‌اندازی خط تولید کشتار مرغ صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری آمادای، مهران حاجیان افزود: کشتار‌گاه دام همدان ۶۰ درصد گوشت قرمز استان را تأمین می‌کند، این کشتارگاه صنعتی دام در زمینی به وسعت ۱۷ هکتار و زیر‌بنای ۱۲ هزار‌متر‌مربع راه‌اندازی و روزانه با کشتار ۴۰۰ دام سبک و سنگین نیاز گوشت قرمز شهر‌های همدان، بهار، لالجین، مریانج، اسد‌آباد و صالح‌آباد را تامین کرده است.

او تأکید کرد: اکنون این واحد صنعتی برای ۱۴۳ نفر مستقیم و ۷۰۰ نفر غیر‌مستقیم شغل ایجاد کرده و برنامه‌ریزی برای راه‌ا‌ندازی صنایع فر‌آوری پائین‌دستی مانند تولید ژلاتین، پشم، پوست، پت فود، چرم، صنایع سوسیس و کالباس انجام شده است.

مدیر‌عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان در ادامه با اشاره به دریافت مجوز واردات دام سبک و گوشت‌گرم از کشور‌های آسیای میانه، تصریح کرد: هیئت مدیره سازمان مجوز خرید و راه‌اندازی خط تولید کشتار مرغ را صادر کرده است.

حاجیان درباره این واحد صنعتی فر‌آوری پروتئین سفید در همدان، گفت: پیش‌بینی سرمایه‌گذاری طرح ۱۸۰‌میلیارد‌تومان است که با پیشرفت‌کاری ۳۰ درصد، ظرفیت کشتار چهار هزار قطعه مرغ دارد و برای ۶۰ نفر مستقیم و ۲۰۰ نفر غیر‌مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

این مسئول افزود: این واحد نقش موثری در کاهش سودا‌گری بازار این محصول پر‌تقاضای پروتئینی خواهد داشت و مازاد تولید صادر خواهد شد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *