خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: به علت برودت هوا در هفته پایانی فروردین، ۸۷۵ میلیارد ریال به کشاورزان این استان خسارت وارد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آمادای، امیر لاهوتیان افزود: این سرمازدگی موجب شد یک هزار و ۳۹۴ هکتار از سطح باغ‌های استان دچار خسارت شوند.

او تأکید کرد: یک هزار و ۵۰۰ تن عملکرد محصولات باغی استان ناشی از خسارت سرمازدگی کاهش یافته است.

لاهوتیان با بیان اینکه ملایر با سطح ۷۶۵ هکتار بیشترین میزان خسارت و شهرستان فامنین با سطح ۶۸ هکتار کمترین میزان خسارت در استان را داشتند، تصریح کرد: هفت شهرستان استان دچار خسارت سرمازدگی شدند.

او گفت: این سرمازدگی به محصولات باغی شامل ۲۵۲ هکتار در همدان، ۱۳۰ هکتار در تویسرکان، ۱۵۴ هکتار در کبودرآهنگ، ۱۳۵ هکتار در رزن و ۱۴۲ هکتار در درگزین است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه امسال ۳۰۰ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده است، افزود: این میزان بارندگی هشت درصد نسبت به سال گذشته و حدود ۴۰ درصد نسبت به میانگین بلندمدت افزایش دارد.

لاهوتیان با اشاره به اینکه همدان جزو معدود استان‌های کشور است که از لحاظ بارندگی از وضعیت قرمز به وضعیت سبز تبدیل شده است، تصریح کرد: با تداوم بارندگی‌ها وضعیت سبز محصولات در اراضی استان مطلوب ارزیابی می‌شود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *