بازدید بیش از ۱۵۷ هزار مسافر از موزه‌های همدان

 

مدیر امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان همدان گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین امسال ۱۵۷ هزار و ۴۸۳ مسافر از موزه های همدان بازدید کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری آمادای، امیرحسین فریبا گفت: در این بین آرامگاه و موزه بوعلی با بازدید۶۱ هزار و ۳۶ نفر در جایگاه نخست، آرامگاه باباطاهر با بازدید ۴۹ هزار و ۹۴۰ نفر در جایگاه دوم و موزه و شهر باستانی هگمتانه با بازدید ۲۶ هزار و ۶۸۴ نفر در جایگاه سوم و گنبد علویان در شهر همدان با بازدید ۵۴۰۲ نفر در رتبه بعدی قرار داشت.

او به بازدید گردشگران از موزه‌های شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: در این مدت ۳۴۳۱ نفر از موزه لطفعلیان ملایر، ۱۸۴۱ نفر از ارگ نوشیجان ملایر، ۳۲۰۸ نفر از موزه تویسرکان، ۱۷۶۲ نفر از موزه میررضی آرتیمانی در شهرستان تویسرکان، ۲۴۸۹ نفر از موزه شهدا نهاوند، ۲۶۷۱ نفر از موزه حمام حاج آقا تراب نهاوند و ۲۱۷ نفر از موزه تاریخ و فرهنگ بازدید داشته‌اند.

مدیر امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: مسافران به منظور حفظ آثار تاریخی که شناسنامه و هویت یک کشور محسوب می‌شود، از هرگونه اقدام تخریبی همچون نوشتن یادگاری و عکاسی با فلاش در موزه‌ها خودداری کرده و توصیه می‌شود نظر به راه‌اندازی فروش اینترنتی و الکترونیکی بلیت‌ها در اماکن و موزه‌های استان از طریق اینترنت،  بلیت‌ها را خریداری کنند.

امیرحسین فریبا گفت: حفظ آرامش محیط در هنگام بازدید از موزه‌ها اقدامی در راستای احترام به تاریخ، هنر و فرهنگ کهن این مرز و بوم ارزیابی می‌شود و طبیعتاً اسباب بهره‌مندی، دانش‌افزایی و فراهم آوردن اوقات خوشی را برای بازدیدکنندگان از این اماکن فراهم ‌می‌کند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *