سرشاخه کاری ۱۰۱ هزار پیوندک درختان گردو 

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۰۱ هزار پیوند درختان گردو در استان همدان شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری آمادای، حجت‌الله شهبازی با بیان اینکه سرشاخه کاری درختان گردو از سال ۱۳۹۶ در استان آغاز شده است افزود: تاکنون بیش از ۵۵۰ هزار پیوندک بر روی درختان گردو پیوند زده شده که از این میزان ۹۰ هزار پیوند در سال ۱۴۰۱ و ۱۰۱ هزار پیوند در سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

او با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۱۰ هزار سرشاخه کاری درختان گردو در استان اجرا خواهد شد تصریح کرد: مقدمات کار و خرید پیوندک از محل اعتبارات دولتی فراهم شده به طوری که همه پیوندک‌ها از باغ مادری استان صورت گرفته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: همکاران ما در سراسر استان آمادگی ثبت نام باغداران علاقمند را دارند از همین رو متقاضیان با مراجعه به مراکز و مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها ثبت نام در این طرح را انجام دهند.

حجت‌الله شهبازی با تأکید بر اینکه شهرستان‌های پیشرو استان در سر شاخه کاری تویسرکان، نهاوند و ملایر هستند افزود: با ثبت جهانی گردوی تویسرکان، استان همدان موفق شد جایگاه خود را در کشاورزی جهان ارتقاء و ظرفیت‌های خود را به اثبات برساند.

او تصریح کرد: استان همدان رتبه اول سطح و تولید گردو در کشور را دارد به طوری که از نظر سطح ۱۳ درصد باغات گردوی کشور و بیش از ۲۳ درصد تولید گردوی کشور در استان است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *