جوجه‌ریزی ۳۲ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های همدان

۳۲ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۶۶۱ قطعه جوجه‌ریزی، ۱۱ ماهه امسال در مرغداری‌های استان همدان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری امادای، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۱۱ ماهه امسال، ۳۲ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۶۶۱ قطعه جوجه‌ریزی در یک هزار و ۲۹۴ واحد مرغداری استان همدان انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ میلیون قطعه بیشتر شده است.
علی دولو با اشاره به افزایش تولید گوشت مرغ در استان، افزود: در ماه‌های گذشته رکورد جوجه‌ریزی در استان شکسته شده ۱۰ تا ۱۵ درصد بیش از تعهد، جوجه ریزی شده است.
او با اشاره به رتبه برتر کشوری استان همدان در زمینه جوجه ریزی گفت: به صورت میانگین روزانه بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ تن مرغ در استان تولید می‌شود و از همین رو گوشت مرغ مورد نیاز بازار در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان تامین شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه این مهم با تعامل و همکاری واحد‌های مرغداری و اتحادیه مرغداران صورت گرفته است اضافه کرد: در راستای تسهیل روند تولید، توزیع نهاده‌های مدت‌دار بین ۴ تا ۶ ماه و اعطای تسهیلات به منظور بهسازی و افزایش ظرفیت واحد‌ها در دستور کار بوده است.
علی دولو افزود: در این زمینه امسال از محل ردیف اعتبارات، ۹۵ میلیارد تومان به مرغداران تسهیلات اعطا شده است.
او همچنین گفت: خرید حمایتی مرغ مازاد از سوی شرکت پشتیبانی با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از افت تولید در حال اجراست.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه سامانه هوشمند توزیع مرغ هم با هدف رصد و پایش این محصول ایجاد شده است، افزود: در این زمینه کارگاه‌های آموزشی در سطوح مختلف برگزار شده است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *