توزیع ۱۰ هزار اصله نهال توت در استان همدان 

مدیر امور طیور و پرورش زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از توزیع ۱۰ هزار اصله نهال توت یارانه‌دار از نیمه اسفند در استان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری آمادای؛ میثم پورطلوعی با اشاره به توسعه صنعت نوغانداری در استان افزود: نوغانداری از جمله فعالیت‌های جانبی کشاورزی به شمار می‌رود که درآمد نسبتا مناسبی به دنبال دارد.

او تصریح کرد: سرمایه گذاری کم و بازگشت سریع سرمایه، پرورش نهال توت در انواع خاک‌ها با کیفیت‌های مختلف، متناسب کاشت نهال و توسعه مزارع توت با امکانات موجود کشاورزان را شماری از ویژگی‌های صنعت نوغانداری دانست.

مدیر امور طیور و پرورش زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: نهاده‌های این صنعت در دو بخش نهال توت و تخم نوغان است به نحوی که سالانه علاوه بر تخم نوغان، نهال توت به متقاضیان علاقمند و دارای شرایط پرورش با یارانه اختصاص پیدا می‌کند.

میثم پورطلوعی با تاکید بر اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته در راستای توسعه توتستان‌های استان ۱۰ هزار اصله نهال توت به استان اختصاص یافته که از نیمه اسفند بین متقاضیان پرورش کرم ابریشم توزیع می‌شود افزود: این تعداد نهال توت یارانه‌ای از توتستان‌های مازندران و گیلان به استان ارسال می‌شود.

او به مزیت‌های کاشت نهال توت اشاره و تصریح کرد: کاشت در حاشیه اراضی حاصلخیز از مهمترین مزایای توسعه توتستان‌های استان است.

مدیر امور طیور و پرورش زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه نهال توت سه سال زمان نیاز دارد تا از نظر میزان برگ تولیدی بازدهی بالایی داشته باشد گفت: همه ساله در اسفندماه نهال توت به عنوان خوراک کرم ابریشم در صنعت نوغانداری بین متقاضیان توزیع می‌شود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *