دستگیری ناشر عکس‌های خصوصی شهروند همدانی در فضای مجازی

فردی که با انتشار تصاویر خصوصی و مطالب غیرواقعی در یکی از شبکه‌های اجتماعی علیه دختر جوان موجب هتک حیثیت وی شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آمادای، رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: به دنبال مراجعه یکی از بانوان به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز در اینستاگرام قصد بدنام کردن وی را دارد، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و رسیدگی به این پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ محمدباقر زارعی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و با اقدامات تخصصی انجام شده متهم شناسایی و مشخص شد وی خواستگار سابق شاکیه بوده که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و با یک صفحه جعلی، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کرده است.

این مقام انتظامی تأکید کرد: با تحقیقات انجام شده از متهم، مشخص شد خواستگار ناکام پس از شنیدن پاسخ منفی به قصد انتقام گرفتن اقدام به هتک حیثیت وی در شبکه‌های اجتماعی کرده است.

سرهنگ زارعی به کاربران شبکه‌های اجتماعی به خصوص بانوان توصیه کرد: نسبت به نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی دقت بیشتری داشته باشند و این تصاویر و فیلم‌ها را در شبکه‌های مجازی برای دیگران حتی اعضای خانواده و بستگان ارسال نکنند، زیرا ممکن است در آینده مورد سوءاستفاده واقع شود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *