برگزاری یادواره ۱۸ شهید عشایر نهاوند

امام جمعه نهاوند از برگزاری یادواره ۱۸ تن از شهدای عشایر منطقه نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آمادای؛  ظهر امروز با حضور مسئولین شهرستان، جمعی از عشایر و خانواده‌های شهدا یادواره ۱۸ تن از شهدای عشایر منطقه نهاوند در شهر برزول برگزار شد.

امام جمعه نهاوند در این مراسم گفت: امروز استقلال و اقتدار نظام اسلامی به خاطر رشادت‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا افزود: دوران دفاع مقدس نماد معنویت و همبستگی مردم در برابر هجمه دشمنان ایران اسلامی بود و شهدا و رزمندگان با ایثار و ازخودگذشتگی نقش بسزایی در این عرصه ایفا کردند.

او گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان را جزو فتوحات اسلامی دانست و گفت: قدرت و بازدارندگی در برابر دشمن را شهیدان و فرهنگ شهادت به این نظام بخشیدند و ملتی که فرهنگ جهاد و شهادت داشته باشد به همه موفقیت‌های معنوی خواهد رسید.

امام جمعه نهاوند افزود: شهدا و جانبازان ما در هشت سال دفاع مقدس و در عمل اعتقاد راسخ خود را به ارزش‌های والای نظام و ایران اسلامی به اثبات رساندند.

مغیثی‌نیا در ادامه خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان را توفیقی الهی دانست و از آنان به عنوان سند‌های افتخار کشور یاد کرد و گفت: در جامعه همه باید قدردان این عزیزان باشند و احترام به بازماندگان دفاع مقدس در فرهنگ عمومی باید بازتعریف شود.
او در ادامه عشایر را الگوی مبارزه با دشمنان نظام اسلامی و تامین‌کننده امنیت در کشور اعلام کرد و گفت: وجود شهدا از همه مناطق و قشر‌ها نشان از حضور آحاد مردم در برابر دشمنان نظام اسلامی دارد و امروز هم دشمنان از همین اتحاد و وحدت ملت ایران شکست خورده‌اند.

امام جمعه نهاوند با تاکید بر اینکه عشایران در جنگ تحمیلی، ایثارگرانه دفاع کردند، گفت: باید قدر این قشر پرتلاش را بدانیم و در رفع مشکلات آن‌ها که برای خودکفایی کشور تلاش می‌کنند همت کنیم.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *