فتتاح مرکز پرتو درمانی مرکز جامع سرطان بعثت همدان

همزمان با گرامیداشت هفته دولت، مرکز پرتو درمانی مرکز جامع سرطان بعثت همدان با ۴۰۰ میلیارد تومان با حضور معاون وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری آمادای، مرکز جامع سرطان همدان در حاشیه بیمارستان بعثت و در زمینی به وسعت بیش از ۲۷ هزار متر مربع در ۲ مرحله در دست ساخت است که مرحله نخست آن بهره برداری و مرحله دوم آن با پیشرفت قابل توجهی در حال احداث است.

زیربنای کل ساختمان شامل ساختمان اصلی و محوطه حدود ۲۷ هزار و ۵۴۰ متر مربع است و برای ساختمان اصلی مشتمل بر ۹ طبقه، فضا‌های اداری، درمانگاهی، کتابخانه، مدول‌های آموزشی، موتورخانه و اتاق برق اضطراری پیش بینی شده است.

این ساختمان به هفت بلوک تقسیم بندی شده و دارای فضا‌های شامل ید درمانی، پزشکی هسته ای، درمانگاه آنکولوژی و درد و بخش رادیوتراپی در طبقه همکف، تصویربرداری، اندوسکوپی، درمانگاه انکولوژی و درد بستری کودکان و بیمار سرا در طبقه اول، شیمی درمانی سرپایی زنان و مردان، کلینیک لنف دم و بازتوانی، بستری شیمی درمانی داخلی و فضا‌های آموزشی در طبق دوم، بخش پیوند مغز استخوان (بستری و ایزوله)، آزمایشگاه، بخش بستری و التیامی در طبقه سوم، اتاق‌های عمل جراحی، بخش مراقبت‌های ویژه و بخش بستری و جراحی در طبقه چهارم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در این مراسم گفت: بخش کموتراپی (شیمی درمانی) این مرکز سال گذشته بهره برداری و امروز هم بخش پرتو درمانی بهره برداری شد.

محمد مهدی مجذوبی افزود: مرکز جامع سرطان به عنوان یک طرح ملی در دست اجرا است که امید می‌رود تا ۲ سال آینده بتوان مرحله دوم این طرح تکمیل و به بهره برداری برسد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *