نفر اول کنکور پزشکی، شاگرد اول مدرسه عشق خدا

شهید احمدرضا احدی نفر اول کنکور پزشکی در سال ۶۴ بود که می‌خواست پزشک شود اما دفاع از وطن را به نام و عنوان ترجیح داد.

به گزارش پایگاه خبری آمادای، نفر اول کنکور پزشکی در سال ۶۴ شد، می‌خواست پزشک شود، اما دفاع از وطن را به نام و عنوان ترجیح داد، «کربلای ۵» پایان همه بی‌قراری‌هایش بود و در نهایت شاگرد اول مدرسه عشق خدا شد.

شهید احمدرضا احدی در بیست و پنجم آبان ماه سال ۱۳۴۵ در شهرستان اهواز و در خانواده‌ای مذهبی و سنتی زاده شد.

پدرش درجه دار ارتش و مادر وی خانه دار بود، در شش سالگی وارد دبستان شد و مراحل تحصیل ابتدایی را با موفقیت کامل و احراز رتبه‌های اول طی کرد.

دوره راهنمایی را نیز با معدل‌های ۱۹ و ۲۰ گذراند، در این هنگام با آغازجنگ تحمیلی همراه خانواده به زادگاه پدر و مادر خویش (ملایر) بازگشت و تحصیلات متوسطه را در رشته علوم تجربی در دبیرستان دکتر شریعتی دنبال کرد و سرانجام در سال ۶۳ موفق به کسب دیپلم شد.

سال ۶۴ در کنکور سراسری دانشگاه‌ها رتبه نخست را در کل کشور و در همه رشته‌های انتخابی بدست آورد و از این پس در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران به ادامه تحصیل پرداخت.

احمدرضا که نوجوانی و بلوغ جسمانی خویش را در میدان‌های جنگ آغاز کرده بود در مقام معرفت و سلوک علمی مدارج روحانی را در مقام انقطاع از دنیا و اتصال به مبدأ اعلی درمی نوردید و چنین بود که بسیجی مرد میدان‌های جنگ سرانجام پس از شرکت فعال در عملیات کربلای ۵، در شب دوازدهم اسفند ماه سال ۶۵ همراه تنی چند از همرزمانش از آن جمله مجید اکبری در درگیری با کمین‌های دشمن بعثی به شهادت رسید و به لقاءالله پیوست.

پیکر خونین این شهید والامقام که پس از ۱۵ روز میهمان آفتاب بود به وطن بازگردانیده و درآرامگاه عاشورای ملایر به آغوش خاک سپرده شد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *