افزایش ۲۸ درصدی خرید تضمینی گندم در همدان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: تا پایان مردادماه خرید تضمینی گندم در این استان به ۴۰۳ هزار و ۱۵۹ تن رسید که نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آمادای، رضا بهراملو افزود: ۳۱۵ هزار و ۵۴۷ تن گندم تضمینی سال گذشته از کشاورزان استان همدان خریداری شده بود.

او تصریح کرد: شهرستان‌های رزن با ۷۳ هزار و ۸۶۴ تن، نهاوند با ۷۳ هزار و ۵۷۸ تن، کبودراهنگ با ۷۳ هزار و ۴۴۲ تن، اسدآباد با ۵۷ هزار و ۸۶۷ تن بیشترین خرید تضمینی گندم را به نام خود ثبت کرده اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: همچنین همدان با ۳۱ هزار و ۳۲۶ تن، ملایر با ۲۶ هزار و ۸۲۳ تن، درگزین با ۲۳ هزار و ۹۷۴ تن، بهار با ۱۹ هزار و هفت تن، تویسرکان با ۱۶ هزار و ۷۹۸ تن و فامنین با ۶ هزار و ۵۶۹ تن در رده‌های بعدی میزان خرید تضمینی گندم در استان قرار دارند.

رضا بهراملو افزود: خریداران تضمینی گندم به تفکیک مالکیت، سازمان تعاون روستایی ۲۰۳ هزار و ۲۴۷ تن، بخش خصوصی ۱۶۸ هزار و ۵۸۵ تن، کارخانه‌ها ۱۳ هزار و ۷۷۵ تن و مراکز دولتی ۱۷ هزار و ۵۵۹ تن هستند.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمار‌های منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *