بهره‌برداری از ۴۰۱۰ واحد مسکن روستایی در هفته دولت

 

 

 

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان گفت: ۴۰۱۰ واحد مسکن روستایی در قالب مسکن ملی در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آمادای؛ مسعود رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت با اشاره به اینکه ۴۰۱۰ واحد مسکن روستایی در قالب مسکن ملی در هفته دولت به بهره‌برداری می رسد بیان کرد:  در طرح نهضت ملی مسکن سال ۱۴۰۰و۱۴۰۱ سهمیه استان همدان ساخت ۱۴ هزار و ۱۰۰واحد مسکن روستایی بوده که تا کنون ۴۰۱۰ واحد در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر مسئولیت داریم و در کل شهرهای استان با راه و شهرسازی به عنوان کارگزار نیز همکاری می کنیم ادامه داد:  ۴۷هزار و ۹۱۲ متقاضی داشتیم که ۱۷ هزار و ۶۴۷ متقاضی دارای  شرایط شدند که ۱۳ هزار و ۳۰۵ متقاضی نهایی شدند.

 

مدیر کل بنیاد مسکن استان  بیان کرد: ساخت و ساز در شهر به دو صورت بنیاد ساخت و گروه‌های ساخت است که اکنون ۲۴۹۸ واحد در قالب گروه‌های ساخت و ۱۲هزار و ۷۹۷ واحد از سوی  بنیاد مسکن در حال ساخت است.

 

رضایی  تصریح کرد:  به دلیل  اینکه متمم کمک ۲۰۰ میلیونی بانک مسکن دیر ابلاغ شد و از طرفی متقاضیان آورده نداشتند، طرح ۱۲۰ واحدی برای  افتتاح در هفته دولت آماده نشده نیست که   در این خصوص از مردم پوزش می طلبم .

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان گفت: طرح های در حال ساخت ۶۹۰ واحدی ۵۰ درصد ، ۱۲۰ واحدی ۹۰ درصد، ۶۰۰ واحدی و کوی پرواز ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

وی نخستین طرح مسکن ملی که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد را طرح  ۶۰ واحدی سرکان اعلام کرد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در ادامه گفت: در هفته دولت ۴۴۲۰ واحد کلنگ زنی و به گروه‌های ساخت تحویل داده می‌شوند.

 

وی افزود: ۶۰۰ واحد در قهاوند، ۲۲۰۰ واحد در رزن، ۱۰۰۰ واحد اسدآباد، ۲۰۰ واحد در ازندریان، جوکار و زنگنه و ۱۳۸ واحد از مساکن مهر فیروزان تعیین تکلیف و به متقاضیان داده می شود.

 

رضایی با اشاره به صدور اسناد مالکیت روستایی، گفت: صدور سند مالکیت کار مشترکی بین بنیاد مسکن و ثبت اسناد انجام شده به طوری که در استان همدان ۱۶۵ هزار و ۳۰۱ واحد مسکن روستایی وجود دارد که ۱۵۴هزار و ۲۰۵ فقره سند مالکیت صادر شده است‌.

 

وی افزود: ۲۰۰هزار خانوار روستایی در ۱۶۵ هزار و ۳۰۱ واحد زندگی می کنند یعنی ۳۵ هزار خانوار نیاز به مسکن دارند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه در استان همدان ۱۶۵ هزار و ۳۰۱ واحد مسکن روستایی وجود دارد، گفت: از این تعداد مسکن روستایی استان ۱۰۸هزار مسکن روستایی استان بهسازی شده است.

 

رضایی شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان همدان را ۶۴ درصد عنوان و تصریح کرد: برنامه داریم سال ۱۴۰۷ پایان مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان باشد.

 

مدیر کل بنیاد مسکن استان  با بیان اینکه رزن و درگزین بالاترین مقاوم‌سازی را داشتند، گفت: شهرستان نهاوند ۹۲درصد، ملایر نزدیک به ۹۰ درصد اما بعضی از شهرها از نرم کشوری هم پایین‌تر هستند.

 

وی با اشاره به اینکه کبودرآهنگ، فامنین و اسدآباد کمتر از نرم کشوری مقاوم سازی دارند، افزود: ۱۰ هزار واحد ابلاغ شده که ۹۰۰۰ متقاضی به سیستم بانکی معرفی شدند و ۵۵۹۶ عقد قرارداد داشتند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *