۲۰ هزار تن کود شیمیایی در همدان توزیع شد

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان از توزیع ۲۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی از ابتدای سال جاری تاکنون بین بهره‌برداران بخش کشاورزی توسط شبکه‌های تعاونی روستایی با نظارت این سازمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آمادای، «مسعود اکبری» با اشاره به توزیع کودهای ریزمغذی توسط تعاونی‌ها به میزان ۱۲۰ تن تصریح کرد: ۷۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان توسط شبکه تعاونی‌های روستایی و تولید در سطح استان توزیع می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان ادامه داد: توزیع سموم شیمیایی نیز از ابتدای امسال به میزان ۱۵ هزار لیتر بین کشاورزان انجام شده و میزان توزیع نهاده‌های دامی نیز ۳۵ هزار تن بوده است.

وی افزود: کودهای شیمیایی توزیع شده شامل اوره، سولفات، آمونیوم و انواع فسفات از جمله سوپرفسفات بوده است.

اکبری ادامه داد: یکی از وظایف ذاتی تشکل‌های تحت نظارت تعاون روستایی که در واقع کشاورزان، روستائیان، اعضا و سهامداران آنها هستند، تأمین نهاده‌های کشاورزی در راستای تامین نیاز کشاورزان است.

وی با اشاره به اهمیت تأمین به‌ موقع نهاده‌های کشاورزی با کیفیت و دسترسی آسان بهره‌برداران گفت: تأمین و توزیع کودشیمیایی در سال جدید نیز همچنان ادامه دارد.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *