کاهش ۱۰ درصدی قیمت مرغ در همدان

رئیس اداره بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کاهش ۱۰ درصدی قیمت مرغ در همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آمادای؛ داریوش سرحدی گفت: قیمت مرغ‌هایی که از استان‌های دیگر وارد بازار همدان می‌شد، با قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه می‌شد که از هفته گذشته تاکنون به ۷۸ هزار تومان رسیده است.

او با بیان اینکه از هفته گذشته تاکنون شاهد کاهش قیمت مرغ‌هایی که از استان‌های دیگر وارد بازار همدان می‌شد هستیم، تصریح کرد: با توجه به حجم تولید و افزایش جوجه‌ریزی مرغ در کشور شاهد اُفت قیمت مرغ در بازار هستیم ضمن اینکه براساس دستور استاندار قیمت همه نوع مرغ در بازار همدان باید یکسان شود که این اتفاق افتاد.

سرحدی با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی جوجه‌ریزی تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تأکید کرد: در تیرماه امسال دو میلیون و ۵۸۶ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان صورت گرفته که نسبت به خردادماه سه درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره بازرگانی جهادکشاورزی استان همدان تصریح کرد: تاکنون حدود دو میلیون و ۴۵۴ هزار قطعه جوجه‌ریزی تاکنون صورت گرفته که پیش‌بینی می‌شود تا پایان مرداد به سه میلیون قطعه برسد.

سرحدی با اشاره به اینکه میزان کشتار مرغ در استان همدان کمتر از ۱۱۰ تن نیست، گفت: شب گذشته ۱۴۱ تن مرغ در استان همدان کشتار شد که نیاز استان را تأمین می‌کند ضمن اینکه میزان مرغ مازاد نیز به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه نیاز روزانه مرغ در بازار همدان ۱۳۰ تن است، تأکید کرد: ابتدا تأمین بازار استان اولویت دارد و در صورتی‌که میزان کشتار مازاد برنیاز باشد به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *