تصفیه‌خانه شیخی‌جان در مراحل پایانی

تصفیه‌خانه شیخی‌جان در مراحل پایانی کار قرار دارد و به زودی آب تصفیه شده آن وارد شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهر همدان می شود.

به گزارش پایگاه خبری آمادای؛ استاندار همدان به همراه مدیران صنعت آب استان برای بررسی مقدمات افتتاح این طرح زیربنایی و بسیار مهم در حوزه تأمین آب از این طرح بازدید میدانی داشت.

ساخت تصفیه خانه آب منتقل شده از سد تالوار به همدان در مسیر روستای شیخی جان با هدف تصفیه آب مطابق با آخرین شاخص‌های بهداشتی از اردیبشهت ماه سال گذشته آغاز شد.

این طرح بسیار مهم که نقش اساسی و بسیار مهم در تصفیه و انتقال آب سالم، بهداشتی و پایدار به شهر همدان را برعهده دارد بر اساس آخرین مدل ها‌ی روز دنیا طراحی و در حال ساخت است.

با پیگیر‌های موثر و شبانه روزی مسئولان ومتولیان وزارت نیرو به ویزه استاندار و مدیران حوزه وزارت نیرو در استان در یکسال گذشته از پیشرفت خیره کننده‌ای برخوردار شده به گونه‌ای این تصفیه خانه هم اکنون در مراحل پایانی کار و در آستانه افتتاح و آب تصفیه شده آن آماده ورود به شبکه انتقال و توزیع آب آشامیدنی همدان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه تصفیه‌خانه شیخی‌جان در مراحل پایانی و تست قرارداد است، گفت به زودی شاهد افتتاح این تصفیه‌خانه خواهیم بود.

محمد ضروری با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه برای انتقال یک‌هزار و ۸۰۰ لیتر آب بر ثانیه طراحی و ساخته شده است، افزود: خط انتقال نیز این ظرفیت را دارد و تنها محدودیت بحث برق و پمپاژ است که رفع می‌شود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *