بارش شدید باران و تگرگ بهاری در همدان

بارش شدید باران بهمراه رگبار و تگرگ بهاری از بامداد امروز و با شدت بیشتری نسبت به روز گذشته مناطق مختلف استان همدان را فرا گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آمادای، شدت بارش بهاری و تگرگ صبح امروز چهارشنبه و در بیستمین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در شهر همدان همچنین سبب آبگرفتگی برخی معابر و خیابان ها شده است

هواشناسی استان همدان که در اطلاعیه های خود این شرایط و امواج ناپایدار جوی را پیش بینی کرده بود هشدار داد که احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیل در برخی از ساعات امروز پیش بینی می شود.

هواشناسی همدان اعلام کرد که آسمان بیشتر نقاط استان در ساعاتی از امروز چهارشنبه با رگبارهای شدید باران، رعد و برق ، تگرگ و وزش باد همراه است.

وزش باد و توفان شدید که از روز گذشته پدیده غالب جوی در همدان بود در ساعاتی از شبانه روز گذشته و با سرعت بالای ۸۵ کیلومتر در ساعت بیشتر مناطق این استان در نوردید.

هواشناسی استان همدان همچنین به کشاورزان و دامداران با توجه به بارش شدید تگرگ و رعد و برق و نیز سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها ظرف امروز چهارشنبه و ساعتی از روز پنجشنبه هشدار جدی داده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان همچنین گفت که با توجه به ابرناکی و فعالیت سامانه بارشی که وارد استان شده دمای روزانه در شهر همدان و برخی نقاط بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد خنک تر می شود.

بارش بهاری امروز در همدان البته روی دیگری هم داشت و لطافت و زیبایی و نشاط خاصی به دیار هگمتانه بخشیده است.

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *