افزایش ۶۰ درصدی حداقل حقوق سال آینده

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: حقوق کارمندان و کارگرانی که کمترین دریافتی را دارند در بودجه سال آینده کشور، ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.
به گزارش پایگاه خبری آمادای، حمیدرضا حاجی بابایی گفت: برهمین اساس و در بودجه، حداقل حقوق کارکنان در سال آینده پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگان نیز پنج میلیون تومان تعیین شده است.

بر این اساس برای سال جدید، میزان حقوق‌های پایین (کمترین رقم) ۶۰ درصد و حقوق‌های بالا (رقم‌های بالا) ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود : اعتبارات خوبی در بودجه ۱۴۰۱ برای حوزه مسکن در نظر گرفته شده چراکه مسکن کلیدواژه بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۱ محسوب می‌شود و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور در سال آینده تعیین شده است.

به گفته حاجی بابایی بودجه ۱۴۰۱ یکی از پر امیدترین بودجه‌های تدوین شده برای اقشار مردم و همچنین حوزه‌های تولید و اشتغال در اصناف مختلف است.

او تصریح کرد : نخستین بار ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در صندوق‌های استانی در نظر گرفته شده که سهم هر استان مبلغ سه هزار میلیارد تومان می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : این ۱۲۰ هزار میلیارد تومان، قابلیت افزایش تا ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به منظور کمک برای رونق حوزه اشتغال و تولید را دارد.

با توجه به استانی شدن تبصره ۱۶ این بودجه در قالب، تسهیلاتی در حوزه ازدواج، مسکن و وام‌های کوچک به مردم پرداخت خواهد شد.

حاجی بابایی گفت: در سال آینده حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای رتبه بنده معلمان نیز اختصاص یافته است و هیچ فردی کمتر از پنج میلیون تومان حقوق دریافت نمی‌کند.

او درباره مباحث فرهنگی بودجه سال ۱۴۰۱ نیز گفت: به فرهنگ و هنر نیز در بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای شده به شکلی که ۷۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۲ سریال حضرت موسی و سلمان فارسی اختصاص یافته است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *