آغاز مجدد اجرای طرح “شهید سلیمانی” در همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: طرح “شهید سلیمانی ” با هدف مهار و پیشگیری از کرونا در این استان مجددا آغاز شد.
به گزارش پایگاه خبری آمادای، سردار مظاهر مجیدی با بیان اینکه در این طرح، طبق دستورالعمل ابلاغی، تیم‌هایی متشکل از ۱۰ بسیجی، پزشک و پرستار در مجموع ۱۵ نفر در کنترل بیماری کرونا به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازند افزود: این افراد در محلات، پایگاه‌های بسیج و مساجد مستقر خواهند شد و طبق فرم مراکز بهداشت و درمان به درب منازل مراجعه و اطلاعات لازم را ثبت می‌کنند.

وی تصریح کرد: شرح حال گرفته شده از بیماران توسط گروه‌های بسیجی در سامانه ۴۰۳۰ شبکه بهداشت ثبت خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به اینکه در اجرای طرح شهید سلیمانی سه تیم در نظر گرفته شده است گفت: این تیم‌ها شامل تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی هستند که تیم مراقبتی وظیفه بیماریابی، تیم حمایتی وظیفه ارائه بسته‌های حمایتی در ایام بستری و قرنطینه سرپرستان خانواده‌های نیازمن و تیم نظارتی وظیفه نظارت و سرکشی به مراکز عمومی برای اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی را دارد.

سردار مظاهر مجیدی افزود: نظارت بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی، آموزش و فرهنگ‌سازی به‌منظور پیشگیری از بیماری، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر و درمان سرپایی و کاهش بستری از دیگر برنامه‌های طرح شهید سلیمانی است.

وی تصریح کرد: بسیجیانی که در این طرح شرکت می‌کنند، از طرف کادر بهداشتی آموزش‌های لازم در زمینه این بیماری به آن‌ها ارائه می‌شود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *