غدیر سر آغاز رسالت آسمانی تمام پیامبران خداست

غدیر آفتابی که نورش در عمق جان می‏نشیند و شور پرواز می‏ دهد.

به گزارش پایگاه خبری آمادای، امروز از غدیر خم آفتابی طلوع کرد که نه بر همه زمین، که بر همه خلقت تا دورترین ذرات آن تابید. آفتابی که گرمایش حیات آفرینش بودو نورش مایه بیداری جان‏ ها، آفتابی که طلوع کرد هرگز به غروب فرو نخواهد نشست. آفتابی که نورش در عمق جان می‏نشیند و شور پرواز می ‏دهد، آفتابی که در پرتو نورش تا بهشت می ‏توان رفت، آفتابی که بهشت هم در انتظارش روز شماری‏ ها کرد؛ و امروز ما روز طلوع آن آفتاب را گرامی می ‏داریم. مبارک باد طلوع آفتاب ولایت بر همه آنان که عاشق ولایتند. امروز روز ولایت است، امروز سوسن‏ها و نسترن‏ های بوستان اسلامی دست‏ های گرم و مهربان باغبان را با تمام وجودحس می‏ کنند.

حجت الاسلام طالبی کارشناس مذهبی همدان با بیان اینکه برای این روز اعمال مستحبی زیادی در روایات ذکر شده است، بیان کرد: از جمله اعمال فردی می‌توان به روزه گرفتن، غسل کردن، عطر زدن، بیزاری جستن، نماز روز عید غدیر، عبادت کردن، دعا کردن، عمل صالح انجام دادن، صلوات فرستادن و حمد کردن اشاره کرد.

او با اشاره به اعمال اجتماعی در این روز، ادامه داد: از جمله اعمال اجتماعی نیز می‌توان به تبریک و تهنیت، توسعه زندگی، مصافحه، برادر شدن، زینت دادن و آذین‌بندی، جشن گرفتن و شادی کردن، قضای حوائج مؤمنان به جای آوردن، مهربانی و عطوفت کردن، طعام دادن، صدقه دادن، هدیه دادن و افطاری دادن اشاره کرد.

حجت الاسلام طالبی افزود: در فرهنگ مسلمانان، بعضی روز‌ها به دلیل برکت و خیری که در آنهاست، عید نامیده شده است، یکی ازاین روز‌های والامقام روز عید غدیر خم، یعنی هیجدهم ذیحجه است که از سوی رسول گرامی اسلام، برترین عید امت لقب گرفته است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *