درخواست پلاسما توسط مراکز درمانی کاهش یافت

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: در ماه گذشته درخواست پلاسما توسط مراکز درمانی کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آمادای، افشین محمدی افزود: از ابتدای آغاز شیوه پلاسمادرمانی در استان، ۳۰۰ واحد پلاسما از بهبودیافتگان مبتلا به کروناویروس دریافت کردیم که بیشتر آن‌ها در مراکز درمانی توزیع شدند.

 

او با اشاره به اینکه این که در ماه گذشته درخواست پلاسما توسط مراکز درمانی کاهش یافته است بیان کرد: یکی از علت‌های مهم این مسئله این است که بیماران مبتلا به کروناویروس بستری در بیمارستان‌ها افرادی هستند که وضعیت مناسبی ندارند در حالیکه پلاسما به افرادی تزریق می‌شود که در مراحل اولیه بیماری باشند.

 

مدیرکل انتقال خون استان همدان در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۲۴ هزار و ۸۲۲ واحد خون در استان همدان دریافت کردیم که  ۴هزار واحد به استان‌های تهران، هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان و گیلان ارسال شده است.

 

محمدی در رابطه با نحوه استفاده از ظرفیت شهرستان‌هایی که پایگاه انتقال خون ندارند بیان کرد: جای خوشحالی دارد که در اکثر شهرستان‌های استان، تمایل به اهدای خون بالاست، اما تا زمان فروکش کردن کروناویروس نمی‌توانیم تیمی به شهرستان‌ها اعزام کنیم.

 

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: اعزام تیم سیار انتقال خون در شرایط کرونایی بسیار خطرناک است وسلامت همکاران ما را به خطر می‌اندازد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *