اجازه دارم “مرگ بر آمریکا” بگویم؟

آمریکا بار دیگر نشان داد که به هیچ اصولی پایبند نیست و هر جا که منافعش اقتضا کند قوانین را رعایت می کند و هر جا که منافعش در تضاد با قوانین بین المللی باشد به راحتی آنها را زیر پا می گذارد.
به گزارش آمادای، سردمداران آمریکا حتی پا را هم فراتر گذاشته اند و ذهن خوانی می کنند و هر کسی را که فکر کنند ممکن است در آینده منافعشان را به خطر بیاندازد از میان برمی دارند و آنرا دفاع مشروع و حق مسلم خود می دانند .
حالا بماند که با چنین تحلیلی چه جنگلی می شود این کره خاکی. هدف قرار دادن دو خودرو حامل سپهبد سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی عراق که با مجوز عراق و از طریق فرودگاه غیر نظامی و با استقبال یک مقام رسمی نظامی دولت عراق وارد این کشور شده بودند برای چندمین بار نشان داد که آمریکا هر چه خود صلاح بداند انجام می دهد/ از این مستندات می توان بی شمار گردآورد.
از ساقط کردن دولت قانونی دکتر مصدق و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری و کمک به صدام در حمله به ایران تا شهادت دانشمندان هسته ای و بلوکه کردن اموال ایران در بانک های خارجی ، نقض برجام و خارج شدن یکطرفه این کشور از برخی معاهدات بین المللی همه و همه تاییداتی بر این مدعاست.
برخی تا پیش از این بارها با کنایه و جدی از شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا انتقاد می کردند و معتقد بودند که چرا ما باید مرگ را برای سردمداران کشور دیگری بخواهیم در حالی که لطمه ی از آنها متوجه ما نمی شود و آیا این مرگ و نفرت به خود ما باز نمی گردد؟ و آیا ما را “توهم توطئه” فرا نگرفته است و آیا ما نباید کمی واقع بین باشیم و بر اساس فکت ها و واقعیت ها تحلیل کنیم؟.جواب این دوستان البته با هزینه های سنگین این است که بفرمایید این هم فکتی که به دنبالش بودید .
ولی آیا باید هزینه سنگینی پرداخت شود تا فهم ما از شرایط موجود کامل شود ، آیا با کمی تجزیه و تحلیل و دیدن این همه منفعت طلبی آمریکا در عراق و سوریه و یمن و افغانستان و لبنان و… نباید ما را به خود بیاورد که کمی واقع بین باشیم و همه چیز رو با هم ببینیم .
اگر رشد و توسعه اقتصادی و فناوری را در کشوری همچون آمریکا می بینیم سایر مظاهر این تمدن را هم ببینیم .حقوق بشر از نوع آمریکایی و تضاد در کردار و گفتار آنها را هم ببینیم ، اینکه صلح و آرامش را فقط برای خود و کشور خود می خواهند به هر قیمتی حتی بدبختی و فلاکت سایر کشورها را هم ببینیم ، اینکه مهم کارخانه ها و شرکت های بزرگ اسلحه سازی است و مردن مردم در گوشه و کنار جهان همچون در یمن ، عراق، سوریه، افغانستان و فلسطین و … اهمیتی ندارد را هم ببینیم.
آیا غیر از این است که خود آمریکاییها می گویند که داعش را بوجود آورده اند و منطقه را به آشوب کشیده اند و اگر نبود امثال سلیمانی ها امروز شاید داعش موجب نا امنی در کوچه ها و خیابانهای ما بود و هزار اتفاق دیگری که نباید می افتاد ، آیا غیر از این است که کشورهایی همچون عربستان و بحرین را که منافعشان به آمریکاییها می رسد از نظر آمریکاییها هیچ مشکلی در مورد حقوق بشر ندارند و آن وقت سایر کشورها متهم به نقض حقوق بشر می شوند.
آیا غیر از این است که صحبت از آزادی بیان می شود ولی وقتی شما می خواهید تصویری یا متنی را در اینستاگرام و توییتر و سایر شبکه های مجازی بارگزاری کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید از صفحات حذف شود و بارگزاری نشود چون بر خلاف میل آنها سخنی گفته و بازنشر می شود و این همان حقوق بشر و اصل آزادی بیان است!
به نظر می رسد که باید کمی واقع بین باشیم و چشم و گوش بسته در خدمت مظاهر این تمدن منفعت محور نباشیم. البته این بدان معنا نیست که از مزایای این تمدن و فرهنگ نباید استفاده کنیم اما قبول صددرصدی و شیفتگی بدون حد و حصر و نه نقادانه فرهنگ و تمدن غربی و آمریکایی می تواند خیلی فریب دهنده و گمراه کننده باشد.رسانه های غربی خیلی چیزها را برای ما وارونه جلوه می دهند و از کاهی کوهی می سازند و کوهی را کاهی جلوه می دهند و مزاق ما را تغییر می دهند.
در بسیاری از رسانه های غربی و شبکه های مجازی ایران به عنوان یک تهدید بزرگ برای همسایگان و جهان معرفی شده و می شود و آنقدر گفته شده است که گاهی خودمان هم شک می کنیم ولی اما واقعیت چیست و چگونه است.
مایکل مور مستندساز آمریکایی در توییتی با یک تصویر نقشه ایران و پایگاههای متعددی که دور تا دور ایران مستقر شده اند به زبان طنز گفت که ایران تهدیدی جدی برای آمریکاییهاست، ببینید چگونه ایرانیان کشور خود را در کنار پایگاههای آمریکایی بنا کرده اند و می خواهند شما را تهدید کنند!!!!

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *