همه جای ایران را رفته‌ام، هرچند بگویند دوره‌گردی می‌کنم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ممکن است برخی بگویند وزیر کار دوره‌گردی می‌کند ولی بنده تاکنون 22 هزار کیلومتر به شهرهای مختلف سفر کرده‌ام، گفت: کارفرمایان بدانند اقتصاد ایران بیمار و نقدینگی مشکل 60 ساله اقتصاد کشور است.

، علی ربیعی ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با بیان اینکه خوشحالم در همدان حضور دارم، اظهار کرد:  تأکید مقام معظم رهبری بر حضور مسوولان در بین مردم اسـت.

وی گفت: ایشان فرمودند به روبان بریدن اکتفا نشود و باید با کارگران نشسته و صحبت شود و کارها خوب انجام شود.

وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تحریم، زندگی اجتماعی مردم را با هدف شوراندن مردم علیه دولت نشانه گرفته است، گفت: باید ارتباطات را با بدنه اجتماعی افزایش دهیم و اعتماد و سرمایه اجتماعی را به جامعه برگردانیم.

وی با اشاره به اختصاص ۶۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در آخرین جلسه هیات دولت برای اشتغالزایی افزود: با در نظر گرفتن تسهیلات باقیمانده از سال ۹۶، این رقم به ۷۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

ربیعی با اشاره به اینکه بهزیستی در خط مقدم مقابله با آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند، افزود: بهزیستی به صورت علمی کار کرده و در جامعه تحرک و پویایی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در خصوص فعالیت اورژانس اجتماعی اطلاع‌رسانی نشده است، گفت: این در حالی است که بهزیستی در کاهش طلاق، خودکشی و کمک به توانیابان اقدامات گسترده و  خوبی داشته است.

وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وظیفه بهزیستی خدمت به دهک‌های دهم و نهم است، در ادامه گفت: در حوزه تأمین اجتماعی بیش از صد هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم و هیچ کمکی از دولت نمی‌گیریم.

وی تأکید کرد: از طرفی می‌خواهیم فشاری به کارفرما ایجاد نشود و از سوی دیگر نیز قدرت خرید کارگران کاهش نیابد بنابراین باید در این مسیر کار کنیم.

ربیعی باز هم گریزی به تحریم‌های دشمنان زد و تأکید کرد: برای مقابله با تحریم‌ها باید پیوند اجتماعی را با مردم افزایش دهیم هرچند بگویند وزیر دوره‌گردی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است برخی بگویند وزیر کار دوره‌گردی می‌کند ولی بنده  تاکنون ۲۲ هزار کیلومتر به شهرهای مختلف سفر کرده‌ام، افزایش تاب‌آوری اجتماعی را یکی از موضوعات مهم دانست و گفت: بودجه دهک‌های اجتماعی را افزایش دادیم و ۲۳۰ میلیارد تومان برای توانمندسازی زنان هزینه کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مصوبات اخیر هیات دولت اظهار کرد: قرار شد از محل تبصره ۱۸ مربوط به اشتغال تسهیلات ارزان‌قیمت‌تری در اختیار مردم قرار گیرد.

وی گفت: قرار بر این شد ۲ هزار میلیارد تومان از بند الف تبصره تملک دارایی، ۵ هزار میلیارد تومان از محل فروش فرآوردهای نفتی، ۱۵ هزار میلیارد از صندوق توسعه ملی و ۳۰ هزار میلیارد از آورده بانک‌ها اختصاص یابد.

ربیعی با اشاره به اینکه مبلغ ۶۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغالزایی در سال ۹۷ تصوب شد، از عقد قرارداد به منظور توسعه اشتغال روستایی به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت: از نیمه دوم اردبیهشت شیب پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی عمودی شده و برای اشتغالزایی از تحریم‌ها عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌هایی برای اشتغال فراگیر و خرد گفت: با این اقدامات مشکلات اقتصادی تا حدودی رفع می‌شود ضمن اینکه ما قادریم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه کمیته‌ای برای مشکلات و مسائل کارآفرینی تشکیل شده و در خدمت تولید است، اظهار کرد: برای حل مشکلات تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کارفرمایان بدانند اقتصاد ایران بیمار است، بیان کرد: نقدینگی مشکل ۶۰ ساله اقتصاد ایران است، وقتی هم سوداگری برخی افراد به آن اضافه می‌شود مشکلات مضاعف می‌شود.

ربیعی با اشاره به مشکلات رانندگان نیز گفت: تمام مشکلات رانندگان از قبیل کارت سلامت، درصد پیمانکاری و… رفع می‌شود.

در پایان این مراسم احکام بازنشستگی بیمه روستایی و عشایر به چهار نفر از کارگزاران توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهدا شد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *