عفاف و حجاب به معنای گوشه‌نشینی نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه عفاف و حجاب به معنای گوشه‌نشینی نیست، گفت: زن در کشورهای غربی ارزش وجودی ندارد.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد هفته عفاف و حجاب با نماینده ولی فقیه با بیان اینکه از دیدگاه اسلام و قرآن به مسئله زن بسیار توجه شده است، اظهار کرد: در کشورهای غربی به زن به عنوان کالا نگریسته می‌شود.

وی با بیان اینکه ما نیز نتوانستیم از مذهب و مکتب اسلام آنچه مربوط به زنان است استخراج کنیم و از آن بهره‌مند شویم، افزود: زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و اگر این قشر اصلاح شوند نیمی از جامعه اصلاح شده است از این رو مردان در دامن پاک زنان به خطا نخواهند رفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه نقش پدر در تربیت فرزند صالح یک‌سوم نقش مادران است، یادآور شد: در خانواده‌ای که یک زن از تربیت درست بهره‌مند است تمامی اعضای خانواده صالح هستند و به بیراهه نمی‌روند.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهدا و عالمان دینی در دامن پاک مادران صالح پرورش یافتند، گفت: هر کس به درجه‌ای از علم و دانایی و فضیلت دست یافت از دامن پاک زنان و مادران بود و بالعکس.

طه‌محمدی با بیان اینکه تقوای یک زن در نزد خداوند بسیار عظیم و ارزشمند است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در دامن مادری با فضلیت پرورش یافت و توانست اسلام و عزت را به ایران عزیز بازگرداند.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب به معنای گوشه‌نشینی نیست بلکه یک اسلحه است که باید از آن در زمان لازم بهره گرفت، عنوان کرد: حضرت زینب(س) با عفت و حیای خود توانست دودمان بنی امیه را به باد دهد و با بیان شیوای خود آنها را آتش زد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه عفت و حجاب نباید بی‌خاصیت باشد، گفت: جهاد زن خوب شوهرداری است و این در حالی است که یکی از دلایل اصلی طلاق ندانستن آیین شوهرداری از سوی بانوان است.

وی با بیان اینکه باید قبل از ازدواج خانواده‌ها جوانان خود را برای زندگی مشترک آماده کنند، افزود: دنیای استکبار زن را ذلیل و زمین‌گیر کرده و ارزش وجودی او را به زیر کشیده است.

رفتار زنان و دختران باید بر اساس معیارهای انسانی و اسلامی باشد

طه‌محمدی با بیان اینکه مسئولیت نگهداشتن حرمت خون شهیدان و انقلاب و اسلام بسیار سنگین است، عنوان کرد: اگر بتوانیم خوب ورود کنیم برنده هستیم و لذا باید عملکرد زنان و دختران ما باید بر اساس معیارهای انسانی و اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه برخورد مناسب انسان را متحول می‌کند، ادامه داد: اگر زنی از زنان جامعه ما پوشش مناسب نداشت بدانیم که شالکه تربیت آن در خانواده ضعیف بوده و باید از موضع آسیب شناسی آن فرد را اصلاح کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ما نباید انتظار داشته باشیم که یک روزه فردی مسلمان و با حجاب شود، عنوان کرد: زنان رشید ما در زمان جنگ در پشت جبهه از رزمندگان ما دفاع کردند و اگر همدلی و همکاری آنها نبود پیروز نمی‌شدیم.

وی با بیان اینکه هنر یک انسان به این است که در زندگی خود چند نفر را به مسیر درست هدایت کند، خاطرنشان کرد: پذیرش مسئولیت بسیار سنگین است اما اجر بسیاری دارد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *