سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان: نکات ایمنی را در خانه‌تکانی عید رعایت کنید

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: ایام عید نوروز نزدیک است یکی از سنت‌های عید انجام خانه تکانی است یک لحظه غفلت می‌تواند حوادث تلخی را به همراه داشته باشد و شیرینی سال نو را به کام خانواده تلخ کند.

 

به گزارش پایگاه خبری آمادای، محمد مالمیر با بیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال ۱۹ نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند افزود: برق‌گرفتگی یکی از حوادث رایج است به طوریکه نظافت پریز‌ها و لامپ‌های لوستر با دستمال خیس ممکن است باعث برق گرفتگی شود.

او تصریح کرد: در برخی موارد عدم رعایت نکات ایمنی و بی احتیاطی در جریان کار به خصوص تمیز کردن شیشه و پنجره‌های واحد‌های آپارتمانی موجب بروز حوادث تلخی از جمله سقوط از ارتفاع می‌شود.

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: شیشه‌های خانه همیشه یکی از معضلات بزرگ برای نظافت عید است که همشهریان نکات ایمنی را باید در مورد رعایت کنند.
محمد مالمیر افزود: در ۱۱ ماهه امسال ۷۱ نفر بر اثر سقوط از ارتفاع جانباخته اند.

او تصریح کرد: گاهی پاک کردن قسمت بیرونی شیشه، یا قسمتی که مشرف به حیاط یا خیابان است و دست به انتهای شیشه نمی‌رسد، خطر اصلی را رقم می‌زند.

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: پاکسازی منازل در چنین شرایطی اگر همراه با رعایت نکات ایمنی نباشد ممکن است منجر به بروز صدمات جبران ناپذیری به ویژه برای خانم‌ها شود.

محمد مالمیر افزود: توجه دقیق به موازین ایمنی هنگام استفاده از نردبان یا چهارپایه از جمله مواردی است که نقش مهمی در کاهش بروز سوانح و حوادث مرتبط با خانه تکانی‌های ایام نوروز دارد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *