مقدمات شروع فصل چهارم کاوش معبد لائودیسه فراهم شد

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری نهاوند از آغاز فصل چهارم کاوش معبد لائودیسه خبر داد و گفت: تملک ملک واقع در حریم کاوش معبد لائودیسه انجام شد.

محسن جانجان از تملک حریم کاوش معبد لائودیسه در منطقه دوخواهران خبر داد و اظهار کرد: ملک خریداری شده، ۴۶۰ مترمربع مساحت دارد و با خریداری آن مقدمات شروع فصل چهارم کاوش معبد لائودیسه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه کاوش معبد لائودیسه در فصل چهارم آغاز خواهد شد، گفت: ملک واقع در حریم کاوش معبد لائودیسه با ۱۷۰ میلیون تومان خریداری و تملک شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند تصریح کرد: پس از رایزنی و تأمین اعتبار و گذراندن مراحل سخت انحصار وراثت موفق به تملک شدیم و مقدمات کار برای کاوش فراهم شده است.

وی با بیان اینکه کار کاوش بعد از خروج مالک انجام خواهد شد، گفت: آغاز کاوش مکان تملک شده، طی دو تا سه ماه آینده انجام خواهد شد و این تملک حدود ۴۵ روز به طول می‌انجامد.

جانجان یادآور شد: طی چند سال گذشته با کاوش‌های گروه مجرب باستان‌شناسی به سرپرستی دکتر رهبر در منطقه دوخواهران که محل معبد لائودیسه در آن است، به نتایجی دست‌ یافته‌ایم که امیدواریم در فصل چهارم کاوش نیز نتایج دلخواه حاصل شود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *