افزایش مراجعان سرپایی نشانه شکل گیری موج جدید کرونا

افزایش مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها، نشانگر شکل گیری موج جدید همه گیری کرونا در این استان است.

به گزارش پایگاه خبری آمادای، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: میزان آمار مرگ بر اثر ابتلا به  ویروس کرونا در استان همدان نیز یکسان نیست هر چند، چند روز پیش این عدد به صفر رسید، اما هم اینک بین سه تا چهار فوتی در روز، متغیر است.

دکتر طاهری اضافه کرد: بسیاری از استان‌های جنوبی کشور در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفتند و در صورت وخیم شدن وضعیت آمار مبتلایان به کرونا در استان‌های مجاور به ویژه قم احتمال قرمز شدن وضعیت استان همدان دور از انتظار نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: روند توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله رعایت بهداشت فردی، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک برای ایمن ماندن از ویروس کرونا در این استان رو به کاهش است.

او ادامه داد: شمار زیادی از مردم شهر همدان در بازار و خیابان‌های شهر به ویژه پیاده راه بوعلی بدون رعایت فاصله فیزیکی ۲ متر تردد و اجتماع می‌کنند گویی ویروس به طور کامل مهار شده یا از بین رفته است.

دکتر طاهری زمان بر و طولانی شدن اپیدمی ویروس کرونا را سبب خستگی مردم از ماندن در خانه و کم رنگ شدن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دانست و افزود: با توجه به شکل گیری اعتماد به نفس کاذب و بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی به طور حتم با تداوم این وضعیت نمی‌توان ویروس کرونا را مهار کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون کرونای هندی در همدان گزارش نشده است افزود: طبق تصمیم‌های صورت گرفته از این پس ویروس‌ها به اسم کشور نامگذاری نمی‌شوند بلکه از حروف یونانی آلفا، بتا و … براساس ترتیب ظهور و بروز ویروس، برای نامگذاری استفاده می‌شود.

طاهری اظهار داشت: ویروس‌ها بر اساس مناطق اقلیمی هر منطقه دچار تغییرات ژنتیکی میشوند. آمارها نشان میدهد با شناسایی ۱۲۵ بیمار جدید مبتلا به کرونادر این استان، مجموع بیماران بستری مثبت، امروز به ۱۸ هزار و ۲۹۳ نفر رسید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *