افزوده شدن ۱۴ واحد معدنی به جمع معادن استان همدان

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت- معدن و تجارت استان همدان گفت: ۱۴ واحد معدنی به جمع معادن استان همدان اضافه شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آمادای، محمد خاکی با بیان اینکه فعالیت این واحد‌ها نقش موثری در ایجاد اشتغال، افزایش استخراج و فرآوری مواد معدنی دارد گفت: برای فعال سازی و بهره برداری از این معادن با همکاری بخش خصوصی در مجموع ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

 

وی با اشاره به اشتغال ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در بخش معدن استان همدان، خاطرنشان کرد: امسال ۱۰۲ نفر در واحد‌های جدید معدنی این استان مشغول به کار شده اند.

 

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت- معدن و تجارت استان همدان همچنین از صدور ۲۶ پروانه اکتشاف در ۱۰ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت ۱۸ گواهی کشف هم برای فعالان عرصه معدن استان همدان صادر شده است.

 

وی ذخیره معدنی حاصل از اکتشاف‌های صورت گرفته در سال جاری را ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: در این راستا ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

 

محمد خاکی تصریح کرد: با مجوز‌های صادر شده در سال جاری ۷۶۰ هزار تن به ظرفیت اسمی معادن این منطقه اضافه می‌شود.

 

وی بیان کرد: از ۲۸۰ معدن موجود در استان همدان ۱۲۰ مورد در عرصه مصالح ساختمانی، سنگ تزئینی، سنگ‌های فلزی و غیر فلزی غیرفعال هستند که بازگشت آن‌ها به چرخه تولید در دستور کار قرار دارد.

 

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت- معدن و تجارت استان همدان افزود: از سال گذشته تاکنون ۲۰ معدن راکد با حمایت دولت فعال شده و مشغول تولید هستند و رفع موانع و مشکلات بقیه معادن تعطیل هم ادامه دارد.

 

استان همدان حدود ۲ میلیارد تن از ذخیره ۶۰ میلیارد تنی اکتشاف شده کشور را در اختیار دارد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *