ولادت پیامبر مهربانی ها وحدت را برای بشریت به ارمغان آورد

ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام، حضرت محمد(ص) وحدت و همبستگی را برای جامعه بشریت به ارمغان آورد.

به گزارش پایگاه خبری آمادای، هفته وحدت، یادآور ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد (ص) آخرین فرستاده پروردگار است، پیام‌آوری که وحدت امت اسلامی را از راهبرد‌های بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها دانسته و اقتدار و عزت جامعه نو پای اسلامی در عصر رسالت به خاطر وحدت و راهکار‌های ارایه شده از طرف پیامبرخاتم (ص) بود.

روز‌های ۱۲ تا ۱۷ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرده اند، آرمانی بزرگ و قابل ستایش که در صورت تحقق پیامد‌ها و نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت. منشأ این اقدام برپایه روایاتی است که در خصوص زادروز نبی مکرم اسلام (ص) مطرح شده و به سبب آن پیروان مذاهب اسلامی با اعتقاد به یکی از این ۲ روز با برپایی جشن و سرور و شادمانی، ارادت خود را به ساحت مقدس و متعالی پیامبر اعظم (ص) ابراز می‌دارند.

نامگذاری این ایام به عنوان هفته وحدت متضمن حکمت‌ها و نکاتی ظریف است که توجه و التفات به آن‌ها برکات مضاعفی را در بهره مندی از میلاد دردانه هستی، نبی الرحمه و رحمه للعالمین، نصیب مسلمانان و جهان اسلام خواهد کرد. گرچه تحقیق و بررسی عالمانه و موشکافانه در شناسایی زادروز پیامبر اسلام (ص)، توسط مورخان و پژوهشگران در تاریخ اسلام ضروری و کاری بایسته است، اما آنچه ضروری به نظر می‌رسد این است که پیامبر اسلام (ص) از همان آغاز خلقت، چون خورشیدی تابان و به تعبیر قرآن کریم چراغ روشنگر تاریخ بشریت را منور به نور هدایت خود ساخته و با تولد آن مکرم خدای متعال اراده فرمود، مقام کرامت را به دست ایشان و با کتاب کریم خود تحقق بخشد.

نگاه هفته وحدت، نگاهی وحدت آفرین در همه مشترکات موجود در جهان اسلام و مسلمانان است، نگاهی که به تعبیر امام علی (ع) موجب می‌شود تا دست قدرت و توانای پروردگار در جمعیت و جماعت اسلام تجلی کند.

حجت الاسلام طالبی کارشناس مذهبی همدان دراین خصوص با اشاره به اینکه ولادت حضرت رسول اکرم، وحدت را برای بشریت به ارمغان آورد، افزود: جهان اسلام باید با اهتمام و عنایت خداوند نسبت به یکدیگر محبت داشته باشند، چراکه هیچ کس وارد بهشت نمی‌شود، مگر اهل ایمان و تقوای الهی بوده و کسی اهل ایمان نیست، مگر اهل محبت باشد.

کارشناس مذهبی همدان با بیان اینکه اصل اساسی در جامعه اسلامی اصلاح امور است، بیان کرد: هر کسی می‌تواند به دنبال فساد و خونریزی رود و دو به هم‌زنی را در پیش بگیرد، اما هنر اسلام ناب محمدی این است که مسلمانان جهان به دنبال صلح و اتحاد بروند.

حجت الاسلام طالبی با بیان اینکه از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است، گفت: روز ولادت نبی اکرم اسلام (ص) روزی است که آسمان مشهورتر از زمین بوده و این ایام مصادف با ولادت امام صادق (ع) شده است.

او با بیان اینکه مکتب پیامبر (ص) در گیتی بی‌نظیر و بی‌همتا است، اضافه کرد: این نازنین عالم به‌گونه‌ای مکتبش را به جهان عرضه کرد که با مرور زمان و با پیشرفت دانش و پیدایش علوم روز، هیچ‌گاه تأثیری در محتوای مکتب آیین محمدی نداشته و راه رسیدن به وضعیت بهتر و روشن را برای آیندگان نیز فراهم می‌سازد.

این کارشناس اظهار داشت: مسلمانان در طول سال‌های درازی که تعالیم این مکتب الهی را در دستور کار خود قرار دادند، راه سعادت و رسیدن به قله کمال را یافتند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *