نیاز به یک‌میلیارد تومان برای تکمیل پروژه امامزاده یحیی(ع)

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان از ثبت سه وقف جدید طی امسال در همدان خبر داد و گفت: برای تکمیل پروژه امامزاده یحیی(ع) نیاز به یک میلیارد تومان اعتبار است.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان طی دهه کرامت، اظهار کرد: همزمان با ایام دهه کرامت روز ملی امامزادگان را پیش رو داریم که به همین مناسبت برنامه‌هایی را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تکریم و بزرگداشت امامزادگان شهرستان همدان، گفت: شب گذشته مراسم جشن میلاد حضرت معصومه(س) همراه با سخنرانی، مدیحه‌سرایی و … در آستان مقدس امامزادگان شاخص همدان برگزار شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان از برگزاری مراسم ویژه تکریم امامزادگان شهرستان همدان در روز ۲۸ تیرماه در بقعه متبرکه امامزاده یحیی(ع) خبر داد و افزود:‌ در این مراسم از هیات امنای سایر امامزادگان، خادمین، اصحاب وقف و بقاع متبرکه دعوت شده است.

وی با اشاره به سخنرانی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این برنامه، خاطرنشان کرد: این برنامه ساعت ۷:۳۰ آغاز می‌شود و بعد از نماز مغرب و عشا خادمین حرم امام رضا (ع) حضور خواهند داشت.

حسینی به مراسم خطبه‌خوانی با حضور خدام حرم علی ابن موسی الرضا(ع) و ورود پرچم حرم آن امام رئوف اشاره کرد و افزود: تجلیل از خادمین مشغول فعالیت در بقاع متبرکه و هیأت امنایی مساجدی که در عرصه ساخت و ساز و برنامه سازمان موفق بوده‌اند، در دستور کار است.

وی با اشاره به حضور نماینده ولی فقیه در استان، گفت: هدف از برنامه بزرگداشت امامزادگان تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف تاثیرگذار، تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب‌التعظیم و ارتقای جایگاه آنها، زمینه‌سازی در راستای مشارکت مردمی در عمران امامزادگان و برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ زیارت، پاسخگویی به شبهات و … است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه طی ایام تابستان طرح (نشاط معنوی) در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و نوجوانان برگزار می‌شود، تصریح کرد: کلاس‌های متعددی قرآنی، اخلاقی، دینی و… در قالب این برنامه در آستان مقدس امامزادگان همدان برگزار می‌شود.

ثبت‌نام  یک هزار و ۲۰۰ نفر در طرح (نشاط معنوی)

وی از ثبت‌نام یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در طرح (نشاط معنوی) طی امسال خبر داد و افزود: بعد از اتمام طرح یعنی پایان مردادماه اردویی برای کسانی که در این کلاس‌های شرکت کرده‌اند، خواهیم داشت.

حسینی به حضور پنج مبلغ اعزامی از قم در این کلاس‌ها اشاره کرد و گفت:‌ تربیت حافظان قرآن کریم با هدف تعالی معارف قرآنی در بین جوانان و نوجوانان و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری که اشاره به داشتن ۱۰ تا ۱۵ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور دارند، مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه به ادارات تکلیف کرده که هر سال سهمیه‌ای را برای حافظان قرآن کریم اختصاص دهند، افزود: سهمیه‌ای ما امسال ۲ هزار نفر بود که تقریباً ۵۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام ۷۰۰ نفر در طرح حفظ مجازی قرآن کریم

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه طرح حفظ مجازی قرآن کریم به صورت تلفنی در حال برگزاری است، گفت: امسال ۷۰۰ نفر در این طرح عضو شده‌اند.

وی از سه وقف جدید از ابتدای امسال خبر داد و افزود: یک باب منزل مسکونی با هدف کمک به بیماران خاص و کلیوی به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان وقف شده است.

حسینی با اشاره وقف زمین در قهاوند به منظور ساخت مسجد، خاطرنشان کرد: زمینی برای ساخت حسینیه نیز وقف شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره به اقدامات عمرانی در آستان امامزادگان شهرستان همدان، گفت: عملیات عمرانی در سه بقعه شاخص همدان در حال انجام است که از آن جمله سردرب و فضای زیرین امامزاده یحیی(ع) است.

وی با بیان اینکه احداث سرویس بهداشتی و نمازخانه آستان مقدس امامزاده محسن (ع) در حال انجام است، خاطرنشان کرد: تربت‌خانه امامزاده بی‌بی گرجی(ع) در حال ساخت است.

حسینی با تاکید به اینکه با وجود کمبود اعتبار اما کار تعطیل نشده و اقدامات خوب عمرانی در حال انجام است، افزود: سال گذشته کلاس‌های طبقه زیرین و فضای تربتخانه امامزاده عبدالله(ع) تکمیل شد و امسال اتاق سرور و فیبر نوری این آستان مقدس در حال تکمیل است تا نهایی شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مشکلاتی که با اداره میراث فرهنگی مبنی بر بازسازی امامزاده یحیی (ع) بود، حل شده است؟ گفت: جلساتی متعددی با مسوولان سازمان اوقاف برگزار شد که قرار است یکصدمیلیون تومان برای این بقعه متبرکه در نظر بگیرند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره به اینکه میراث فرهنگی نیز برای تهیه نقشه قول‌هایی داده بود، افزود: چندین جلسه با حضور کارشناسان برگزار شده و مطالعه روی طرح جامع در حال انجام است.

حسینی با اشاره به ساخت ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی و فضاسازی پارکینگ امامزاده محسن(ع)، گفت: ساماندهی دستفروشان در آستان این بقعه متبرکه انجام شده است.

وی با اشاره به هزینه‌کرد ۵۰۰ میلیون تومانی در این بقعه مقدس، خاطرنشان کرد: در امامزاده یحیی(ع) نیز ۱۳۰ میلیون هزینه شده که یک میلیارد تومان نیاز بوده تا تکمیل شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان بیان کرد: تکمیل سقف حسینیه امامزاده عبدالله(ع) ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم اشاره کرد و افزود: در مرحله شهرستانی ۳۰ نفر حائز رتبه شدند و به مرحله استانی راه یافتند که مرحله استانی سوم و چهارم مردادماه برگزار می‌شود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *