قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی

بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال 90 بیش از 36 هزار نفر جمعیت در شهرک مدنی شهر همدان زندگی می‌کنند و با مشکلات زیادی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مدیریت شهری مواجه هستند.

بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال 90 بیش از 36 هزار نفر جمعیت در شهرک مدنی شهر همدان زندگی می‌کنند و با مشکلات زیادی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مدیریت شهری مواجه هستند.

به گزارش آمادای، مشکلات ترافیکی و خدمات شهری شهرک مدنی با صرف هزینه‌ای اندک و رسیدگی مسئولان و مدیران شهری قابل حل است و این شهرک با قرار گرفتن در امتداد بزرگراه امام خمینی(ره) که شاهراه شرقی، غربی و شمالی مرکز استان همدان است، هیچ یک از فاکتورهای استاندارد یک بزرگراه را ندارد.

بزرگراه امام خمینی(ره) همدان علاوه بر نداشتن آسفالت مناسب، ورودی و خروجی‌های غیراستاندارد و کمبود پل عابر پیاده، مشکلات ترافیکی دیگری نیز در خود دارد و با توجه به درخواست‌های اهالی ساکن در این مناطق، متأسفانه هنوز اقدامات مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است.

تنها ورودی شهرک مدنی با وسعت ۳۹۰ هکتاری و جمعیت ساکن و سیار که روزانه به واسطه وجود چندین دانشگاه و بیمارستان، در آن تردد دارند و ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و ورودی چندین کوی از جمله اندیشه، بوعلی، شاهد، رضا، گلستان و خضر و روستاهایی چون قاسم‌آباد، شورین و حسن‌آباد در بزرگراه امام خمینی(ره) قرار دارد.

احداث پل عابر پیاده در محل هر یک از این ورودی‌ها بسیار لازم و ضروری است و هر یک از این مناطق به نصب سرعت‌گیر و یا دور برگردان‌های استاندارد نیاز دارد که از بروز تصادفات احتمالی جلوگیری کند نه اینکه به سبب غیراستانداردی و بدون اقدامات پژوهشی و کارشناسانه و جانمایی مناسب، عملکرد معکوس داشته و موجبات حوادث ناگوار برای شهروندان پیاده و سواره شود.

اصلاحات هندسی مورد نیاز مسائل ترافیکی شهرک مدنی تنها به این بزرگراه ختم نمی‌شود چرا که اکثر خیابان‌های شهرک مدنی به ویژه در محل میدان نبوت نیز به سبب افزایش حجم تردد خودروها و کوچکی این میدان، همواره در ساعات پر تردد شاهد ترافیک سنگین خودروها در این محل هستیم.

آسفالت اغلب خیابان‌های شهرک مدنی بسیار فرسوده است و یا در نقاطی که به ظاهر ترمیم شده مشاهده می‌شود که ترمیم‌های نامناسب و غیراستاندارد آسفالت سبب بروز شکاف‌ها و یا اختلاف حجم و ارتفاع معبر در نقاطی شده که رانندگان برای عبور نکردن از روی این نقاط به لایی کشیدن و حرکت‌های مارپیچ و عدم توجه به خودروهای اطراف و پشت سری خود می‌کنند که باز هم زمینه بروز تصادفات سواره و یا عابرین پیاده فراهم می‌شود.

در کناره‌های بسیاری از خیابان‌های شهرک مدنی پیاده‌رو وجود ندارد و در زمان بارش‌های فصلی عابران‌پیاده محل مناسبی برای حرکت در اختیار ندارند.

بسیاری از آبراهه‌های کناره خیابان‌های شهرک مدنی نیاز به پل دارند همچنین ورودی تمام کوچه‌ها و خیابان‌ها مسطح نبوده و افرادی که با خود کالسکه و یا ویلچیر دارند، قادر به عبور از اغلب معابر نیستند و این مشکلی است که علاوه بر شهرک مدنی در تمام سطح شهر همدان وجود دارد و امیدواریم شهردار منطقه سه همدان، با اقدام به مناسب‌سازی معابر، در این زمینه شهرک مدنی را در سطح شهر همدان نمونه کند و معبرهایی که برای عبور عابران‌پیاده از عرض خیابان در وسط بلوارها تعبیه شده، همسطح خیابان شود تا علاوه بر افرادی که با خود کالسکه حمل می‌کنند، توانیابان سوار بر ویلچیر نیز بتوانند به راحتی تردد کنند.

جانمایی درست و مناسب ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، خط‌کشی‌ها و نصب تابلوهای پارک ممنوع و افزایش نظارت راهنمایی و رانندگی از جمله حقوق شهروندی است که شهروندان و شهرداران مناطق موظف به رعایت آن هستند تا شهری در خور شأن و تمدن چندین هزار ساله به گردشگران معرفی کنیم.

امید است با حضور یک نماینده از سوی شهرک‌نشینان در شورای اسلامی جدید، بخشی از مسائل شهرک مدنی رفع شود.

دسته بندی: آخرین مطالب سایت, اجتماعی, اخبار ویژه, گزارش برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد